DIJAKI IN UČITELJA IZ ŠOLE IES DIEGO TORRENTE PÉREZ IZ ŠPANIJE NA OBISKU V SLOVENIJI

15 dijakov in 2 učitelja iz šole IES Diego Torrente Pérez iz Španije nam je hitro vrnilo obisk, saj so nas obiskali že naslednji teden po naši vrnitvi iz mobilnosti v Španijo, to je od 21. 5. – 24. 5. 2024.

V dijaškem domu Ruše, kjer so bili nastanjeni, smo jih toplo sprejeli, jim razkazali prostore, ki jih lahko uporabljajo, predstavili pa smo jim tudi program dela za naslednje tri dni. Proti večeru smo jim razkazali Ruše.

V sredo, 22. 5. 2024, smo pripravili delavnico, ki jo je vodil dijak Ahil But, o vplivu socialnih medijev na duševno zdravje. Dijaki so v  interaktivni uri iskali rešitve oz. nasvete, kako biti srečnejši v svetu, kjer je vse pod vplivom socialnih medijev. Sledila je učna ura, ki se je vsebinsko povezovala s prejšnjo, saj so dijaki spoznali Kolo dobrega počutja (Wellness wheel). Ocenili so različne dimenzije svojega dobrega počutja in ugotovili, na katerih področjih še lahko napredujejo. Dijak Jernej Kopitar je demonstriral nekaj tehnik sproščanja, ki smo jih na šoli pripravili v okviru projekta FOMO (Chill Zones)

Pri naslednji uri so dijaki razmišljanje o poeziji, duši in raziskovanju duše s pomočjo poezije. Dijaki so prisluhnili predstavitvi treh slovenskih pesnikov in branju dveh pesmi v slovenščini, sledila je analiza pesmi. Na koncu so dijaki v skupinah v angleščini zapisali kratke pesmi o poljubni temi.

Za zaključek delovnega dne je sledila ura športa, ko so s profesorjem odšli na obronke Pohorja, kjer so vadili dihalne vaje in mišično relaksacijo.

Popoldanske aktivnosti so potekale v mestu Maribor. S pomočjo Actionbounda in dijakov naše šole smo raziskovali Maribor, seznanili so se z zgodovino in zanimivostmi našega mesta.

Zjutraj naslednjega dne so se ponovno udeležili različnih delavnic. Trije dijaki iz Španije so se pridružili delu v laboratoriju (3.bft), kjer je potekala delavnica Kemijska analiza trdne farmacevtske surovine Na2SO4x10H2O. Metode dela so vključevale frontalno razlago, delo v dvojicah in skupinah ter eksperimentalno delo, kjer so z različnimi testi potrdili prisotnost značilnosti te spojine, vključno z barvo plamena in reakcijami z reagenti.

Na delavnici »The art of embracing diversity« smo se osredotočili na sprejemanje drugačnosti in raznolikosti med slovenskimi in španskimi dijaki ter spodbujali socialno vključenost. Dijaki so razpravljali o stereotipih, nato pa skozi interaktivne aktivnosti razvijali empatijo in razumevanje perspektiv drugih. Sledile so igre vlog, ki so dijakom omogočile premagovanje kulturnih ovir in razumevanje socialne izključenosti. Diskusija je poglobila razumevanje empatije, nato pa smo se osredotočili na iskanje rešitev za premagovanje socialne izključenosti zaradi različnih razlogov. Skupine so predstavile svoje rešitve in izdelale plakate za kampanjo o sprejemanju raznolikosti, zaključek pa je bil s sprehodom v naravo in izdelavo kolaža, ki je simboliziral sprejemanje raznolikosti v družbi.

Sledila je ura športa, kjer smo pripravili poligon in uživali v aktivnostih.

Med odmorom smo španskim gostom pripravili “slovenski odmor”, kjer smo jim na harmoniko in klavir zaigrali znane slovenske pesmi. Čas je bil namenjen druženju z vsemi dijake naše šole.

Popoldne je ponovno minil v duhu raziskovanja in potepanja po Mariboru, kjer smo jim pokazali še ostale zanimivosti mesta, kot so stadion in ostale skrite kotičke mesta.

Zadnji dan je potekala delavnica, kjer smo se osredotočili na učinkovito reševanje konfliktnih situacij. Dijaki so spoznali Thomas-Killmanov model reševanja konfliktov, pri čemer je bil poudarek na asertivnosti in sodelovanju. Skozi delavnico so preučili različne stile spoprijemanja s konfliktnimi situacijami ter njihove prednosti in slabosti v šolskem in vsakdanjem življenju. Delo je potekalo dve šolski uri v angleščini, vključevalo je individualno delo in skupinsko delo s pomočjo predstavitve in delovnih listov.

Skupaj s španskimi dijaki smo obiskali VDC Polž, kjer smo dobili vpogled v delovno rutino invalidnih oseb. Dijakinje so najprej v angleščini predstavile delovanje centra, nato pa smo se skupaj z varovanci VDC Polž in našimi španskimi kolegi lotili izdelovanja glinenih pujskov. Glinene izdelke jim bomo poslali v Španijo, ko se posušijo in bo nanje nanesena glazura. Sodelovanje med dijaki in varovanci je bilo navdihujoče in je prinašalo obojestransko veselje. Ta izkušnja je poglobila naše razumevanje pomena inkluzije in spoštovanja različnosti. Obisk VDC Polž je bil tako poučen kot tudi čustveno bogat dogodek, ki je okrepil našo zavzetost za socialno vključenost.

V petek po kosilu smo se poslovili od španskih dijakov in učiteljev. Slovo je bilo zelo čustveno, saj smo v slabih 14 dneh doživeli veliko nepozabnih trenutkov, nabrali smo nešteto novih znanj, izkušenj in stkali prijateljstva, ki bodo trajala…

Besedilo: Maja Hergan

Delavnice so pripravile profesorice in profesor: Tanja Breznik, Tjaša Gselman, Mario Štefok, Ema Ramot, Tina Šlivar, Saška Javernik, Martina Dolenc, Branka Ribič, Maja Hergan

Fotografije: Ema Ramot, Tina Šljivar, Maja Hergan

(Visited 18 times, 1 visits today)