V mesecu decembru 2023 so dijaki 4.letnikov izvajali tehnike sproščanja. Sodelovali so v intervenciji »Otresi se stresa«, ki so jo vodile študentke psihologije na Filozofski fakulteti v Mariboru, in sicer ekipa intervencije Otresi se stresa Lina, Mateja, Reja in Špela. Sodelovali smo tudi učitelji GSŠFK Ruše.

Po prijavi smo dobili začetne uvodne informacije o načinu sodelovanja in namenu projekta, sledila so navodila za prvi teden, spoznali smo dve vedenjski tehniki, in sicer trikotno dihanje in progresivno mišično relaksacijo. Prva je koristna v primeru vsakodnevnih srečanj s stresom, druga pa bolj celostnemu, dolgotrajnemu načinu spoprijemanja s stresom.

Natančna navodila izvajanja in posnetki na spletu, ko so jih pripravile študentke, so nas usmerjali pri učenju  in izvajanju omenjenih vedenjskih tehnik sproščanja.

Z dijaki smo pri razrednih urah reflektirali naše izkušnje, tehnike so se nam zdele uporabne, učinki so bili takojšnji, zato smo prepričani, da so lahko ob rednem izvajanju tudi dolgotrajni.

V drugem tednu smo izvajali kognitivne tehnike. Spoznali smo tehniko miselnega rekonstruiranja, ki nam lahko pomaga pri zmanjševanju negativnih čustev, izboljšanju počutja, pri spopadanju s stresom in anksioznostjo, pri izboljšanju medsebojnih odnosov in povečanju samozavesti.

4 koraki miselnega rekonstruiranja so tehnika, ki po naših izkušnjah zahteva več motivacije za izvajanje, saj zapisovanje in vodenje dnevnika, čeprav kratkega, ni tako preprosto in izvedljivo kadarkoli in kjerkoli. Večini so vedenjske tehnike ljubše.

V navodilih, ki so sledila, smo se naučili osredotočati na zunanji in notranji svet v trenutku, v katerem smo. Čuječnost je pristop, ki se osredotoča na usmerjanje pozornosti na sedanjost. Tehniki tretjega tedna – vaja čuječega opazovanja in vaja trije koraki zavedanja – uporabljata elemente čuječnosti.

 Tehniki bomo pri pouku angleščine izvajali, ko bomo potrebovali miselni odmor, občasno bosta nadomestili ostale miselne odmore(brain breaks).

Po vsakem izmed treh tednov izvajanju tehnik za sproščanje smo sodelovali v anketi, ki bo izvajalkam intervencije služila za evalvacijo projekta. Rezultati nam bodo v pomoč pri spremljanju doseganja enega izmed ciljev našega projekta.

Sodelujoči dijaki in učitelji smo pridobili orodja za spopadanje s stresom, svoje znanje in izkušnje bodo dijaki 4. letnika delili z dijaki 2. letnikov na razrednih urah v mesecu februarju 2024.

(Visited 28 times, 1 visits today)